Wij zetten ons er voor in dat onze voederdieren opgroeien in de best mogelijke leefomstandigheden. Ook zorgen wij ervoor dat het vlees van de beste kwaliteit is. Dit komt doordat de dieren veel bewegingsvrijheid hebben en gezonde voeding krijgen. Onze forellen komen uit een zorgvuldige en duurzame aquacultuur waar ze ruimte hebben om rond te zwemmen in vers water. De kippen komen uit gecontroleerde vrije uitloop. Daar krijgen ze voldoende plaats om rond te lopen, te scharrelen en te pikken. Ze krijgen alleen natuurlijk voer zonder groeihormonen. De lammeren genieten het hele jaar door van verse lucht en grazen op wieden waar ze zich op natuurlijke wijze kunnen voeden. Ze hebben veel meer plaats en worden dubbel zo oud als lammeren uit traditionele veeteelt!
De onvermijdelijke CO₂-uitstoot compenseren we met een gecertificeerd klimaatbeschermingsproject. We letten op een duurzame ecologische voetafdruk door onze CO₂-uitstoot continue te blijven reduceren en alles wat we uitstoten (van veeteelt tot aan het voerbakje) wordt gecounterd met het gecertificeerd klimaatproject. Meer informatie is te vinden in onze blog over 100% klimaat neutraal.
Door Goood hondenvoeding te kopen steun je goede doelen. Een deel van de opbrengst komt namelijk ten goede van dieren, mensen en het milieu.
The Ethical Company Organisation heeft ons bekroond met de “Ethical Award”. Het onafhankelijke instituut beoordeelt al sinds 2002 bedrijven en publiceert de resultaten in “The Good Shopping Guide”. Voor deze award zijn we gecontroleerd op vlak van milieu, dierenwelzijn, sociaal engagement en bedrijfsrichtlijnen.
Duitsland! Het merendeel van onze ingrediënten stamt uit regionale teelt. Tot wel 70% van de ingrediënten kopen we immers bij landbouwers uit de streek, in een omtrek van 100km rond Augsburg in Beieren!
De voeding is gebaseerd op de Goood voedingspyramide en het Goood vitaliteitsconcept. De Goood voedingspyramide houdt in dat er uitsluitend wordt gewerkt met hoogwaardige ingrediënten van verantwoorde herkomst. Daarbij letten we op een evenwichtige verhouding tussen vlees, plantaardige ingrediënten en gezonde vitale stoffen.
Het Goood vitaliteitsconcept houdt in dat het voer verschillende kruiden en vitaminen bevat die de gezondheid van jouw lieveling ondersteunen!
Ons vlees komt van dieren met gecontroleerde vrije uitloop en onze vis uit duurzame aquacultuur. Daarmee leveren we een waardevolle bijdrage aan het welzijn van de dieren en tegelijkertijd krijgt je hond eerlijk, gezond en lekkere proteïne voorgeschoteld. Meer informatie hierover is te vinden op onze pagina van natuurlijke voeding.
Onze hondenvoeding is 100% klimaatneutraal. In ons productieproces laten we zien hoe we dit doen!
Droogvoer is vaak door het lage vochtgehalte langer houdbaar. De zakken hoeven niet koel bewaard te worden. Met dit voer krijg je dus geen ongewenste geurtjes in je koelkast. Droogvoer zorgt voor gezondere en schonere tanden doordat honden op de brokken moeten kauwen. Ook is droogvoer goedkoper dan natvoer.
Natvoer is licht verteerbaar. In vergelijking met droogvoer bevat natvoer de helft van de calorieën. Dit voer bevat veel vocht waardoor de kans op urineweginfecties kleiner is dan wanneer je je hond enkel droogvoer geeft. De geur en smaak van natvoer is sterker dan bij droogvoer. Een echte traktatie voor je hond!
Bij gezonde voeding hoort natuurlijk een gezonde hoeveelheid. Onder al onze producten zijn voedingsschema’s te vinden zodat jouw hond een gezond leven kan leiden!
Nee! Het gebruik van vulstoffen gaat in tegen de filosofie van Goood. Daarom zijn alle ingrediënten in onze hondenvoeding natuurlijk. Meer informatie hierover kun je vinden in onze filosofie.
Net als vulstoffen worden kunstmatige conserveermiddelen niet gebruikt! Meer informatie hierover kun je vinden in onze filosofie.
Ja! Bij Goood vinden we het milieu erg belangrijk. Om 100% klimaatneutraal te werk te gaan, wordt er bij Goood gebruik gemaakt van verschillende initiatieven om de onvermijdelijke CO₂-uitstoot te compenseren. Voor de verpakking maken we gebruik van “Mondi Flexi-bags”. Deze zijn gemaakt op papierbasis. Hierdoor kun je deze gemakkelijk recyclen! Ook onze blikken verpakkingen zijn herbruikbaar en hebben recyclebare etiketten!
De Mondi Flexi-bags waar ons droogvoer in zit zijn hersluitbaar. Deze kunnen het beste worden bewaard op een droge plaats. Het natvoer kan na het openen het beste worden afgedekt en gekoeld bewaard worden. Dit kan maximaal drie dagen bewaard worden. Wij raden je aan om het voedsel indien mogelijk in afsluitbare containers te bewaren. Dit voorkomt dat de smaak van het hondenvoer de smaak van je eigen voedsel aantast. Mocht het voer langer dan drie dagen bewaard worden kun je ervoor kiezen om het in te vriezen en het een avond ervoor te laten ontdooien in de koelkast.
Dit kan altijd gebeuren wanneer honden van dieet veranderen, vooral als ze een nat, vers of rauw dieet gewend zijn! Na verloop van tijd moet de ontlasting van je hond verbeteren. Deze mag niet te hard (obstipatie) of te zacht (diarree) zijn. Om de overgang van dieet zo goed mogelijk te laten verlopen kun je er voor kiezen om de overstap naar Goood geleidelijk aan te laten verlopen in een periode van twee weken.
Wij bezorgen in Nederland gratis vanaf € 49,00. Bij bestellingen met een waarde van € 49,00 of minder rekenen wij €4,95 verzendkosten in Nederland. Voor zendingen naar België rekenen wij standaard €3,95 verzendkosten.
Onze pakketten worden verpakt met een maximum van 30 kg. Bestellingen met een hoger gewicht worden (afhankelijk van het gewicht) in twee of meer pakketten verstuurd. Voor deze extra verzending worden geen extra kosten in rekening gebracht binnen Nederland en België. Het totale bedrag aan verzendkosten wordt aangegeven zodra je je identificeert in je account of wanneer je je afleveradres opgeeft bij het valideren van de bestelling. Onze standaard pakketten worden verzonden met DHL.
De levertijd bedraagt 1 -2 werkdagen. Om je bestelling zo snel mogelijk te kunnen bezorgen, werken we samen met onze bezorgpartner: DHL. Zodra het pakket is ingepakt en klaar staat voor de bezorgdienst om opgehaald te worden, ontvang je van ons een verzendbevestiging per e-mail waarmee je het pakket kunt volgen. Je ziet dan ook direct met welke bezorgdienst het pakket geleverd wordt.
Je kunt tijdens het afreken proces ook kiezen voor één van de DHL afhaallocaties in heel Nederland. Hiervoor gelden de reguliere verzendkosten. Alleen jij mag je pakketje ophalen. Neem dus altijd een geldig legitimatiebewijs mee als je jouw bestelling komt ophalen.
Tijdens het plaatsen van je bestelling kan je zelf kiezen waar je de bestelling wilt laten bezorgen. Heb je een fout gemaakt? Neem dan direct contact op met ons. We kunnen het afleveradres dan voor je aanpassen. Heb je bij ons een account, ga je verhuizen en wil je een permanente adreswijziging doorgeven? Dat kan wanneer je inlogt op onze website via ‘Mijn gegevens’. Hier kun je zelf alle gegevens aanpassen. Dit is de snelste methode om je gegevens te wijzigen. Problemen bij het inloggen of wijzigen? Neem contact op met ons.
Wanneer je geen verzendbevestiging hebt ontvangen kun je direct contact met ons opnemen. Wij achterhalen dan het probleem en zoeken direct naar een oplossing.
De Track & Trace code van het pakket werkt pas nadat het pakket in het distributiecentrum gescand is. In de meeste gevallen gebeurt dat pas na 23.00u ’s avonds, het kan ook voorkomen dat de Track & Trace code pas de volgende ochtend na 8.00u werkt.
Wil je jouw product ruilen? Dat is helemaal geen probleem, mits het ongeopend is. Je kunt hiervoor contact met ons opnemen. Wel draag je zelf de kosten voor terugzending van het product.
Per ongeluk een verkeerd bezorgadres doorgegeven? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. We proberen dan de bestelling nog voor je te wijzigen.
Wij geven om onze producten en doen logischerwijze ons best om deze in topconditie aan je te leveren. Toch komt het wel eens voor dat er een bestelling kapot gaat tijdens transport of dat er iets anders gebeurt waardoor je aanspraak kunt maken op garantie. Wettelijk gezien ben je verplicht om binnen twee maanden na constatering van het gebrek melding bij ons hierover te maken. Indien het gebrek binnen de garantie valt, dan zullen wij kosteloos zorg dragen voor reparatie of vervanging.
Het is natuurlijk vervelend als je een klacht heb over de dienstverlening zoals je die ervaren heeft. Toch vragen wij je vriendelijk om jouw klacht via de e-mail aan de afdeling klantcontact door te geven. Dit kan per e-mail, regulier post en/of telefonisch. Onze medewerkers van de afdeling klantcontact zullen de klacht bekijken en proberen naar ieders tevredenheid de klacht op te lossen.
Na ontvangst van jouw klacht ontvangt je van ons een bevestiging. Wij zullen jouw klacht binnen 14 dagen na ontvangst beantwoorden, mocht het meer tijd nodig hebben, dan zullen wij je hiervan op de hoogte stellen. Mocht de bemiddelingspoging om enige reden niet tot een bevredigende oplossing leiden, dan bestaat de mogelijkheid om jouw geschil voor te leggen aan de Geschillencommissie (SGC).
Het kan wel eens voorkomen dat je een bestelling retour wilt sturen. Wellicht omdat het product toch niet bevalt of misschien is er een andere reden is waarom je de bestelling toch niet zou willen hebben. Wat de reden ook is, je hebt het recht jouw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren.
Je heb na annulering nogmaals 14 dagen om jouw product retour te sturen. Je krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van je thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa 6,95 per pakket, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van jouw vervoerder. Indien je gebruik maakt van jouw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kun jecontact met ons opnemen,. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van jouw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.
Product ruilen?
Wil je jouw product ruilen? Dat is helemaal geen probleem, mits het ongeopend is. Je kunt hiervoor contact met ons opnenmen. Wel draag je zelf de kosten voor terugzending van het product.
Ik heb een verkeerd bezorgadres doorgegeven?
Per ongeluk een verkeerd bezorgadres doorgegeven? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. We proberen dan de bestelling nog voor je te wijzigen.
Naast een ruim en variërend assortiment bieden wij onze klanten ook graag verschillende mogelijkheden om een bestelling te betalen. Iedere betaalmogelijkheid is vrij van extra kosten.
Betalen kan via:
Alle betaalmogelijkheden die wij aanbieden zijn geheel veilig vanwege onze veiligheidsstandaard. Uw persoonlijke gegevens (zoals uw naam, adres, bankrekening en credit card gegevens) wordten beschermd door het zogenaamde SSL-veiligheidssysteem (Secure Socket Layer) in combinatie met een 128-bit encryptie. Deze technologie zorgt voor een maximale veiligheid en wordt daarom, bijvoorbeeld, gebruikt door banken om de veiligheid van persoonlijke gegevens tijdens online bankieren te garanderen. Al onze betaalmogelijkheden zijn op deze manier volledig beveiligd.
Hoe werkt iDEAL?
iDEAL is een veilige vorm van internetbankieren waarbij je tijdens de bestelling naar de internetbankiersite van je bank wordt geleidt. In de vertrouwde omgeving van je bank kun je de betaling van de bestelling veilig afhandelen. De betaalgegevens zijn al voor je ingevuld. Nadat je een bevestiging van de bank hebt ontvangen keer je terug naar onze shop en ontvang je een bestelbevestiging. Aangezien de iDEAL betaling direct wordt verwerkt is deze direct zichtbaar op je rekeningoverzicht.
Hoe werkt Overboeking?
Een (SEPA) overboeking is de meest standaard manier van betalen. Iedereen met toegang tot internetbankieren heeft de mogelijkheid om op deze wijze te betalen.
Als u kiest voor overboeking, krijgt u een scherm te zien met een betaalverzoek met een uniek kenmerk. U kan vervolgens direct inloggen in uw eigen vertrouwde bankomgeving om het bedrag over te maken, of u kan ervoor kiezen om het verzoek eerst naar uw e-mail te sturen en het later over te maken. Kiest u voor de e-mail, dan kan u hier alsnog kiezen voor het betalen via een andere betaalmethode die is geactiveerd in onze webshop. Kiest u voor de e-mail, dan kan u er vanuit de e-mail alsnog voor kiezen om te betalen via een andere betaalmethode die is geactiveerd in ons websiteprofiel.
Hoe werkt Belfius?
U kiest eerst Belfius als betaalmethode en kiest vervolgens of u via mobiel wil verkopen (Belfius Mobile) of desktop (Belfius Direct Net). Belfius Mobile werkt via een QR-code. U kan snel afrekenen door de QR-code te scannen. Kiest u voor Belfius Direct Net? Dan heeft u uw kastje (of reader, scanner) nodig om de betaling te accorderen.
Hoe werkt PayPal?
PayPal is een online betaalsysteem waarmee iedereen met een e-mailadres online betalingen kan verzenden en ontvangen met hun creditcard of bankrekening. Je kunt het bij ons gebruiken om veilig, gemakkelijk en snel te betalen. Tijdens het bestelproces kun je ook een PayPal-account openen als je er nog geen hebt.